czwartek, 10 stycznia 2019


Temat: Jak to się robi? Piszemy sprawozdanie z filmu „Ania z Zielonego Wzgórza”.
czas: 2 godziny lekcyjne
Cel: poznamy zasady redagowania sprawozdania z filmu
Kryteria sukcesu:
1.Napiszę sprawozdanie zgodnie z zasadami poznanymi na lekcji.
Kryteria sukcesu do zadania:
1.Praca składa się z trzech części: wstępu, rozwinięcia i zakończenia (akapity).
2.We stępie znajdą się odpowiedzi na pytania: kto, kiedy, gdzie i co obejrzał?
W rozwinięciu: informacja o twórcach filmu, aktorach, informacje ogólne o filmie, główny temat filmu, krótkie streszczenie fabuły, środki wyrazu filmowego (muzyka, scenografia, gra aktorska, krajobrazy itp.).
3. W zakończeniu: ocena własna filmu, wrażenia.
Materiały do wykorzystania: film „Ania z Zielonego Wzgórza” reż. J.K.Harrison (2016),  karta pracy (słownictwo pomocnicze do sprawozdania z filmu lub spektaklu), karta pracy do lekcji filmowej.
Przebieg zajęć:
Uczniowie obejrzeli wcześniej w kinie film „Ania z Zielonego Wzgórza”, na jego podstawie wypełnili kartę pracy do lekcji filmowej, w której zgromadzili wszystkie najważniejsze dane. Podczas kolejnej lekcji otrzymali kartę pracy (elementy budowy sprawozdania, słownictwo-określenia potrzebne do opisu środków wyrazu filmowego). Samodzielnie tworzą sprawozdanie z filmu, wykorzystując posiadane informacje. Na koniec wymieniają się pracami między sobą i piszą do nich informację zwrotną dla kolegi/koleżanki.
Podsumowanie:
Przypomnienie zasad tworzenia sprawozdania – uczniowie na podstawie własnej pracy oraz pracy, do której pisali informację zwrotną, piszą „dobre rady” dla początkujących sprawozdawców.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz