Temat:
Jak to się robi? Piszemy sprawozdanie z filmu „Ania z Zielonego Wzgórza”.
czas:
2 godziny lekcyjne
Cel:
poznamy zasady redagowania sprawozdania z filmu
Kryteria
sukcesu:
1.Napiszę sprawozdanie
zgodnie z zasadami poznanymi na lekcji.
Kryteria
sukcesu do zadania:
1.Praca składa się z
trzech części: wstępu, rozwinięcia i zakończenia (akapity).
2.We stępie znajdą się
odpowiedzi na pytania: kto, kiedy, gdzie i co obejrzał?
W rozwinięciu:
informacja o twórcach filmu, aktorach, informacje ogólne o filmie, główny
temat filmu, krótkie streszczenie fabuły, środki wyrazu filmowego (muzyka,
scenografia, gra aktorska, krajobrazy itp.).
3. W zakończeniu: ocena
własna filmu, wrażenia.
Materiały
do wykorzystania: film „Ania z Zielonego Wzgórza” reż. J.K.Harrison
(2016), karta pracy (słownictwo
pomocnicze do sprawozdania z filmu lub spektaklu), karta pracy do lekcji
filmowej.
Przebieg
zajęć:
Uczniowie obejrzeli wcześniej
w kinie film „Ania z Zielonego Wzgórza”, na jego podstawie wypełnili kartę
pracy do lekcji filmowej, w której zgromadzili wszystkie najważniejsze dane.
Podczas kolejnej lekcji otrzymali kartę pracy (elementy budowy sprawozdania, słownictwo-określenia
potrzebne do opisu środków wyrazu filmowego). Samodzielnie tworzą sprawozdanie
z filmu, wykorzystując posiadane informacje. Na koniec wymieniają się pracami
między sobą i piszą do nich informację zwrotną dla kolegi/koleżanki.
Podsumowanie:
Przypomnienie zasad
tworzenia sprawozdania – uczniowie na podstawie własnej pracy oraz pracy, do
której pisali informację zwrotną, piszą „dobre rady” dla początkujących
sprawozdawców.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz